marți, 2 noiembrie 2010

Vestul poetic

În urmă cu câteva zile am primit un mesaj via e-mail referitor la formarea caracterului la români. L-am citit, am râs cu lacrimi şi am încercat să refuz că poate fi adevărat!
Pentru o probă vă redau textul:
 "Cum se formează caracterul la romani?
 1. Prima poezioară pe care o învăţăm este... "Căţeluş cu părul creţ"...care ne învaţă: "Fură raţa din coteţ
 / Şi se jură că nu fură..."
 2. A doua poezie semnificativă pe care o invăţăm este... "Mioriţa"...care ne învaţă că doi români invidioşi
 se asociază şi-l omoară pe al treilea care era cel mai productiv în domeniul lor de activitate...
 3. A treia poezie semnificativă pe care o invăţăm este... "Luceafărul"...care ne învaţă că tânăra româncă de 
măritat îl aduce pe geniul român în pragul sacrificiului suprem dar îl preferă pe un viclean băiat  din flori şi de pripas..."Nu stiu care este reacţia voastră, însă în cazul meu, în doar o jumătate de oră, acest text a devenit aproape
realitate. Împreună cu studenţii din anul II şi anul III ai Facultăţii de Jurnalistică am realizat un casting pentru
emisiunea STUDENT DE MESERIE. Casting care şi-a propus să atragă cât mai mulţi studenţi din anul I de la cele două specializări ale Facultăţii, respectiv Jurnalism Şi Comunicare şi Relaţii Publice. Vă dau aceste informaţii pentru a vă face o idee despre ce domeniu discutăm. Revenind la subiect ... una din probele castingului (probă neanunţată anterior) a constat în recitarea unei poezii sau a unei strofe ... măcar! Eram convinsă că este una dintre cele mai uşoare probe pentru un boboc din anul I de facultate, care în urmă cu doar câteva luni a trecut printr-un examen de bacalaureat! Nu cred că vă puteţi imagina dezamăgirea prin care am trecut.
 Singurul băiat prezent la casting a recitat (toată) poezia "Căţeluş cu părul creţ" iar majoritatea fetelor au încercat să recite prima şi a doua strofă din poezia "Luceafărul".
Surpriza castingului au fost studentele din Republica Moldova care au recitat poezii pe care noi (organizatorii castingului, de naţionalitate română) nu le ştiam dar care ne-au făcut să deschidem ochii mari şi cel puţin pentru moment să ne punem câteva semne de întrebare!
Unde o fi oare Vestul "poeziei"??? 

2 comentarii:

  1. welcome in blogosfera! se pare ca am castigat pariul cu o fosta colega de facultate, pana la urma tot v-ati "facut" un blog

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc :), interesant aspectul cu pariul, nu m-am gandit la asta. Mult succes iti doresc in tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere