duminică, 3 iulie 2011

Oameni dragi...

Suntem atât de bogaţi uneori încât umerii şi spinarea ni se-ncovoaie sub greutatea propriilor noastre comori. M-am născut la Nord, mi-am tras seva dintr-un tărâm de basm, iar mai apoi am zburat. Aşa cum ştiţi mă aflu în halta Sibiu. Ca voi toţi şi eu am fost mereu sfătuită să-mi îndrept privirea spre Vest. Viaţa m-a luat însă la dans şi în jocul ei viclean, pentru o clipă, mi-a arătat Estul. Am descoperit aici oameni de o frumuseţe interioară nebănuită, oameni al căror suflet nu are măsură, oameni cu gustul veşniciei pe buze.
Din această categorie specială de oameni fac parte Maria şi Angela. Cei care vreţi  să le cunoaşteti şi cei care sunteţi interesaţi de filmele documentare vă invit cu mare drag la proiecţia filmului Fulgeraţii - JOI (07.07.2011), Centrul Cultural HABITUS, Piaţa Mică, nr.1, începând cu ora 19.00.
             Câteva informaţii despre film:
„«Fulgerații» din România” este un documentar istoric despre refugiul basarabenilor din anii 1940 și 1944. Este primul film care abordează problema refugiului și are scopul de a atrage atenția asupra acesteia și a istoriei orale.

În film, cinci basarabeni vorbesc despre atmosfera dinaintea evacuării, drumul pe care l-au parcurs și greutățile întâmpinate. Detaliile oferite de aceștia ilustrează drama a sute de mii de basarabeni care au fost nevoiți să se refugieze în România, din cauza ocupației sovietice.

Intrarea este liberă.

Un film realizat de Angela Zaporojan și Maria Minchevici în coproducție cu RUBICON DVD Gbr München și Facultatea de Jurnalistică din Sibiu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu