duminică, 2 ianuarie 2011

Sa fie oare un semn al civilizatiei?

O sa va las pe voi sa imi raspundeti la intrebare! Atentie, este o situatie reala si nicidecum o ghicitoare!
Duminica -  2 ianuarie 2011.
Suedia, un orasel de "provincie" la cativa kilometri de Stockholm.
Un centru comercial deschis intre orele 08:00 - 17:00.
Parcare GRATUITA, la ora 12:00 ocupata in proportie de 70%.
Pana aici nimic deosebit. Parcam masina si, conform normelor suedeze, afisam pe bordul masinii un ceas de carton, pe care ar fi trebuit sa indicam ora la care am ajuns in parcare. Din cauza oboselii sau cu gandul deja la shopping, setam ceasul de hartie la ora 15:00, adica ora la care ne-am propus sa incheiem sesiunea de shopping de astazi. Fericiti si constienti in acelasi timp de faptul ca doar ne vom clati ochii in vitrine si rafturi, am intrat in impunatoarea cladire cu 3 etaje si foarte multe scari rulante. Nu am rezistat inauntru decat 2 ore si jumatate. Din cauza frigului ne grabim spre masina. Pe parbriz ne asteapta cuminte un formular tipizat, completat destul de stangaci (cred ca tot din cauza frigului) cu un pix albastru.
Surpriza: AMENDA! "Ceasul de hartie al masinii dumneavoastra a fost setat gresit! Neatentia va costa 300 de coroane suedeze", adica aproximativ 150 de lei.
Sincer, mi-e greu sa inteleg rationamentul acestui sistem. Daca parcarea este gratuita, de ce trebuie sa spun exact la ce ora am parcat si nu ora, cu aproximatie, la care voi parasi parcarea? Daca parcarea este gratuita, de ce sa angajez o persoana, sau chiar mai multe, care sa verifice amaratul ceas de hartie?
Eu mai caut inca raspunsuri, dar poate aveti voi o explicatie!

Un comentariu:

  1. Parcarea nu era cumva gratuita numai 2 ore? Parca asa e regula la sistemele cu ceasul de carton - gratuitate in limita a 2 ore. Propritarul trebuie apoi sa vina la masina, si daca sunt doritori trebuie sa o mute, iar daca nu, poate sa schimbe ceasul(nu stiu daca ultima e regula, dar e practica). Sau poate muta masina pe un alt loc si poate reseta ceasul. E destul de amuzant sistemul, parerea mea.

    RăspundețiȘtergere